דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיק על הטרדה מינית 

מאת    [ 07/04/2011 ]

מילים במאמר: 782   [ נצפה 3554 פעמים ]

בכל פעם שמירב הייתה עוברת ליד החנות שלהם, בדרך לעבודה, היו אלכס וחברו שורקים לה, עושים קולות וצועקים מילים גסות לכיוונה. הם ראו בזה משחק, דרך להעביר את הזמן. כאשר הגיע זימון לחקירה במשטרה בגין הטרדה מינית, הם לא ידעו איך להתמודד. הם פנו אלי וניסו להסביר לי למה מדובר באשמה חסרת בסיס שלא נעשתה בזדון.

לא פעם אנו דבקים במעשה שנראה לנו מצחיק, לא מזיק ואין אנו מבינים שמה שאנחנו עושים זו עבירה על החוק. כאשר אדם נעצר או נחקר בחשד להטרדה מינית, ישנם הרבה מיתוסים וחצאי עובדות. אנשים נוטים לחשוב ולהאמין במה שהם רוצים ולרוב טועים!

הנה כמה מיתוסים שוודאי חלפו גם בראשכם בכל הנוגע לתיק על הטרדה מינית

  • הטרדה מינית זה רק מגע. אם לא נגעתי בבחורה, אז אי אפשר להאשים אותי בהטרדה מינית.

לא נכון- הטרדה מינית מתייחסת לכל פעולה או אמירה, בעלת קונוטציה מינית, שגורמת לצד השני להרגיש שלא בנוח. מילים גסות, חשיפה לחומר פורנוגראפי, חשיפת אברי גוף מול אדם אחר. כל אלה נחשבים להטרדה מינית

  • הטרדה מינית זה תמיד מילה נגד מילה ולכן לא צריך עו"ד פלילי.

לא נכון- ראשית יש היום הרבה מתלוננות שמתעדות את ההטרדה, על מנת שתהיינה להן הוכחות אם וכאשר יחליטו להגיש תלונה. יש מי ששומרות מיילים או הודעות טקסט בעלות אופי מיני, יש מי שמנהלות יומן מפורט מתי ואיך נעשתה ההטרדה ואם אותה בחורה גם סיפרה לאנשים אחרים, זו כבר לא מילה כנגד מילה, כי יש לה עדים. החוק אינו מקל במקרים של הטרדה מינית ולכן חשוב מאוד לקבל ייעוץ משפטי ולא להגיע לחקירה שאננים.

  • אם התנצלתי בפני האדם שהטרדתי אותו הוא לא יכול להגיש נגדי תלונה

לא נכון- אין קשר בין התלונה שהוגשה להבעת החרטה שלך. כמובן שהבעת חרטה יכולה לסייע בעת ההליך הפלילי, אולם המתלוננת רשאית להגיש תלונה גם לאחר חרטה ומידת ההליך הפלילי תקבע לפני חומרת ההטרדה המינית, הראיות בשטח ומצבה של המתלוננת

  • הטרדה מינית וחיזור אגרסיבי זה אותו הדבר
    לא נכון- כשאתה מחזר אחרי מישהי, אתה גורם לה הרגשה נעימה. היא מוחמאת, מחוזרת. בהטרדה מינית אתה מנצל את המצב, על מנת לגרום למישהי לחוש מאוימת, לא בנוח, היא נרתעת מהמעשים, הם אגרסיביים מדי, יוצאים משליטה. וזו הטרדה מינית
  • זה נחשב הטרדה מינית, רק אם מדובר במעשים ממושכים ולא באירוע חד פעמי

לא נכון- ברור שהטרדה מינית לאורך זמן, חריפה יותר מהטרדה חד פעמית. אולם אתה עלול למצוא את עצמך עם תיק על הטרדה מינית, גם אחרי מעשה אחד. העבירה נעוצה בתחושה של הקורבן ובאופי המעשה ולא בתדירות. באם מדובר באירוע חד פעמי וכן הוגשה תלונה, חשוב לקבל ייעוץ מעו"ד המטפל בתיק על הטרדה מינית ולפעול לפי הצעתו. הבעת חרטה והבנה על המעשה, יכולה לסייע בעיקר אם מדובר באדם שאין לו עבר פלילי.

  • אם זה נעצר בהטרדה מינית ולא מתפתח לעבירות מין חמורות יותר, המשטרה מוותרת

לא נכון- הטרדה מינית זו עבירה פלילית בפני עצמה ויש לתת עליה את הדין. העונש נקבע לפי חומרת המעשה, תדירותו, גיל הקורבן, אופיו של הנאשם, ראיות ועדויות וכמובן תלוי גם בניסיונו של עורך הדין המייצג אתכם. אם מדובר בעו"ד פלילי מנוסה, הוא יידע כיצד לפעול כשורה למול המשתנים השונים ולסיים את הפרשה עם מינימום נזק.

תיק על הטרדה מינית יכול להוביל לאישום פלילי, אז תשכחו את כל המיתוסים הלא נכונים ופנו לייעוץ משפטי לפני חקירה במשטרה.

 

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

 

נוגה ויזל עורכת דין פלילי .

נייד : 052-3295296

אתר המשרד :

http://nogawiesel.com/


רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב
***********
המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד.
***********



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב